måndag 12 mars 2012

Attack dag 3

Detta är ju bara inte sant!!! Kan inte tro det men så är det idag så har jag gått ner -0,9kg totalt
-1,5kg och det var ju det som är uträknat att jag skulle gå ner på dessa dagarna i ATTACK FASEN.
Mer peppad än någonsin känner jag mig. Detta funkar juuu!!! Det känns jättebra inga moln på himmeln än så länge. Tack för det DuKan.

Bakar idag ett DuKanskt bröd som jag ska torka och sedan riva till kvällens Chicken nuggets. därav så har jag inte lagt ner någon tid på att få brödet att se fint ut :)


  1. 1 ägg
  2. ½ tsk bakpulver
  3. salt (lite)
  4. 1 msk havrekli
  5. 1 msk lättkesella
Rör ihop allt i en micro säker skål och in i micran på full effekt i 3 min.
Klart!! Detta bröd rev jag sedan och hade som ströbröd.


  1. Lättkesella
  2. Paprikapulver
  3. Lökpulver
  4. Salt o peppar
Detta är marinaden till kycklingbitarna. Jag lät det dra i ca 1 timme.
Rulla sedan kycklingen i ströbrödet och grädda i 20 min 200 grader hur gott som helst. Kan rekomendera dessa.

Till kvällsmat så åt jag Cevapcici dessa blev bara så fantastiskt goda så dessa kommer jag att göra om flera gånger. Hittade receptet inne hos en annan DuKan vän. Tack för tipset.

Har varit ute och gått med min vovve också han måste ju också ha motion. Det blev 1 timme 20 minuters promenad så jag anser att jag kan sätta mig i soffan och slappa nu ;)

//Monica

Inga kommentarer: