måndag 29 december 2008

Gårdagen var fotodag.

Igår var jag ute och skulle fotografera. Dagen till ära så var det strålande väder och jag skulle testa att fotografera i motljus. Sagt och gjort det gjorde jag.
Så besviken jag blev när jag inte fick till något bra utan bara blänk där jag absolut inte ville att det skulle hamna. Nåja jag tog ju lite andra bilder också så det fick bli dessa som jag visar. Rättare sagt ett par stycken för det var många som jag inte känner mig nöjd med.
Här kommer en bild från Yddingesjön utanför Svedala.


Här har jag fotograferat ett träd som jag bara tycker är så vackert. Kan säga att det var riktigt blött där och jag blev våt om skorna när vandrade omkring där.

Det blev några frostbilder men som sagt jag tog de allra flesta i motljus så de är inte bra.
En bild som får duga är den här. Kunde beskurit den bättre och haft bättre skärpa.


Jag var ju bara tvungen att göra om en bild till svart vitt också. Det är ju alltid kul.

Detta var lite nytt från mig. Jag har lite mer på gång men jag kan inte visa det här än.:o))
Förresten jag har köpt på mig ett stativ. Så nu ska jag kunna ta bilder med lite bättre skärpa då jag gärna fotar i "skumma" ljus.
(Bilderna är klickbara!!!)






2 kommentarer:

joggemia sa...

Härliga foton! Vi har också varit ute på "fototurné" idag. Håller på att redigera dem. Hoppas julen varit bra och att ni håller er friska.

Kram!

Anonym sa...

Snygga foton!!!

Vilket stativ köpte du? Är oxå ute efter ett (fortfarande) och siktar på Manfrotto som man kanske har en chans att ha råd med iallafall. (phu) Dom kan ju bli hur dyra som helst typ....