onsdag 5 december 2012

Gårdagens bak!!

Tanken var att jag skulle baka väldigt mycket, men tiden den sprang iväg och jag hant inte med så mycket som jag hade planer på att hinna med.
Nåja jag ska inte vara ledsen för det blev en hel del ändå.
Först så blev det dessa bröd. Filbröd har bakat dessa till jul i fjol också och jag vet att det var gott och gick åt. Så lika bra att baka dubbelsats. Så 2 bröd blev det. Receptet har jag hittat här.

Efter dessa bröd så blev det ytterligar 2 bröd som också är en typ utav dessa bröd men med lite olika smaker. Till dessa bröd har jag använt mig utav lite "left over" som jag hade i kylskåpet.
Lite morötter för att göra det saftigt och lingonsylt och tranbärsgele som jag hade en slatt kvar av.
(Bilderna blir ju som de blir när man fotograferar med mobilen.) Detta receptet har jag hämtat från Linda på Kryddburken. Hennes recept är jag alltid supernöjd med.

Inte nog med detta för det blev en del utav dessa också ;)

Hahaha ser ni att jag har tjuvat lite. Lovar att dessa var supergoda och kommer att göra en sats till för dessa har minsann strykande åtgång. Dessa har blivit nya favoriter för mig.
Receptet har jag hittat här.
Nu ska jag fortsätta och baka så det kommer lite mer recept här inom kort.
Seeee Yaaaa!!
 
//Monica

Inga kommentarer: