fredag 21 november 2014

Lite nytt och Nyponbullar.


Var bara tvungen när jag såg dessa sötingar att köpa. Inte så dyra i heller. Köpte dem HÄR. Har handlat en hel del där, då jag tycker de har bra priser och så kan man hitta det där lilla extra. Meee Like!!!

Nu var ju tanken att jag skulle göra lite bullar idag och då med smak utav nypon. Just nyponen har jag plockat själv och torkat för att nu använda till lite brödbak. Tanken var ju att jag skulle hittat så mycket mer men det blev tyvärr inte utan jag har fått nöja mig med detta. 

Receptet har jag ursprungligen hittat från Kryddburken där jag brukar hitta mycket bra recept, så tack Linda för ännu ett recept som föll mig i smaken.

Nyponbullar 10 st
150 grader (varmluft) 40 min

8 dl vetemjöl
1 dl havregryn
1 msk bikarbonat
½ tsk salt
½ dl sirap
1 dl solroskärnor
1 dl matyoghurt
5 dl nyponsoppa
(nyponsoppan gjorde jag på egna nypon ;) )


(mixade och smaksatte)
  1. Blanda alla torra ingredienser.
  2. Häll i övriga ingredienser och rör runt.
  3. Klicka ut i formar Degen ska vara lite lös.
  4. Strö på lite sesamfrö, flingsalt eller vad du gillar.













In i ugnen och så får de stå där och gotta sig.

 
Väldigt goda!!


//Monica

Inga kommentarer: