torsdag 7 januari 2016

Att organisera mera

Jul och nyår över och man har kanske gett en del nyårslöften. 
Inte jag mer än att jag ska se till att organisera mera.
Tanken är ju att var sak ska ha sin plats och det som inte har det får jag överväga om det behövs eller så kasta!!!!!
Kasta har ju alltid varit svårt men jag har börjat att sortera och få undan en hel del och mer ska det bli.
Har haft svårt att skiljas från saker som kommer från mina föräldrar, men har insett att det gör ju ingen nytta när jag ändå inte har det framme eller ser det.
Tänk så mycket förvaring man sparar på att göra av med saker som bara tar plats o energi.

Har gått med i en grupp på facebook som heter organisera mer.
Kan säga att guuuud så många bra tips man kan få där.

Detta tycker jag är smart. Jag vill ju gärna att när man bäddar så ska man ha samma påslakan och örngott.
Mannen har inte samma tanke ;) ;) och inget ont i det men jag vill ha det lika.
Så då är där någon som kommit på detta sättet att hela uppsättningen av örngott och påslakan har man i ett örngott. Fiffigt och lätt för både mig och mannen att plocka fram när det är byte i sängen.

Ser ju hur fint ut som helst. Vet inte om det funkar dock men i alla fall till Bh.


Japp så klart detta har jag funderat på länge så man kan se sina halsband och armband. Man ser vad man har och kan lättare hitta det man vill till just den där speciella festen :)


Detta är ju perfekt för alla skor man har PVC rör som man har i lagom bitar. Detta vill ja ha i vårt förråd där vi har en snedvägg som man ändå inte kan utnyttja. Detta blir ju perfekt!!
Inget som är framme och inget som syns utan bara smart förvaring.
Hur tänker ni kring detta med organisera mera.

Monica




2 kommentarer:

Erika sa...

Det är bra för själen att rensa ut o mindre stress att allt är organiserat. Behöver du en hjälpande hand att rensa, så hojta till.. så kommer jag :-)
Ta även foto på de saker som du har från dina föräldrar så behöver du ej ha allt kvar. Utan du tar upp foto när du vill minnas...eller ännu bättre, scrappa en bok om dina föräldrar och lägg in fotona där. En fin present till dig själv o dina barn.

Monkan sa...

Bra tips det där, som du vet så har jag ju haft en hel del saker från föräldrahemmet. Men nu är det minimerat och mer ska bort så man kan få lite luft och space i hemmet.