lördag 18 april 2009

Nr 325 Saker med vingar

Hoppas att ni har haft en trevlig påsk allihop. Själv har jag jobbat hela påsken. Men jag har i alla fall hunnit med att ta lite bilder också. Denna lilla humla t ex som absolut inte ville låta sig fotograferas. Skulle ta med makro men den flög och "burrade" envist så jag vågade inte riktigt mig på en närbild. Man vet ju aldrig den kan ju få för sig att hoppa upp i huvudet på mig.

Jag har här beskurit bilden och fixat till i labfärg för att sedan konvertera till svart vitt. Tog sedan och "suddade" fram humlan igen.

Lägger med orginalbilden här nedan.

Ni som väntar på kort som jag gör kommer snart att få se lite i bloggen igen. Jag är som sagt med i Motivets designteam och har nu fått äran att jobba lite med otroligt söta "Doraline" stämplarna. Snart kommer lite bilder. Gå in på bloggen och se vad mina designteam kompisar har gjort. Länken har ni HÄR.
Monica

7 kommentarer:

Jane.D sa...

Vilken fantastisk bild! Det är inte lätt att fotografera samarbetsovilliga insekter, men du har verkligen lyckats.
Helt underbart hur du redigerat bilden!

Maria Thorbjörnsson sa...

Kanonsnyggt-du har verkligen fått till det där stinget-ja jag vet att det e en humla men ordet lät så bra till din fantastiska bild
...Maria...

Della sa...

Mycket snyggt!
Om dom bara kunde sitta stilla när man ska ta en bild, så skulel det bli mindre besvärligt.

Ulrica sa...

Tycekr du fick till det himla bra. Och snyggt efterarbete.

Chesney sa...

Awesome, Monika! What great details!

Kattis sa...

Ursnuggt! =)
Vad använder du för redigeringsprogram?
***Kattis***

Charlotta sa...

Så fint redigerat!