tisdag 28 oktober 2014

Bordet

Lovade ju er att jag skulle lägga upp bordet och visa hur det ser ut nu. Fortfarande "lite" finish kvar innan det är helt klart.
Så här har vi bordet med den där antikfinish på skivan som jag skrev om. 
Jag kan säga att det luktar inte nu fast jag var orolig för det. Gillar hur det blev och trodde inte mina ögon att det kunde funka när jag läste om det. Men det gjorde det och det utan betsfärg :)
Nu ska bara benet få sig en lite ruff slippning sedan är det klart. Ska inte slippa för mycket utan bara lite lite grann.
Bordsskivan blev så här och ser ut som det är gammalt trä. Detta är helt nytt trä direkt från brädgården. Men med lite kaffesump o vinäger kan man få till det så här. Hittade det här 


Just det knopparna till pottskåpen ser ut så här. Skåpen har jag en hel del att göra på än så de visar jag inte riktigt än. De måste slippas och målas och jag känner mig inte riktigt i form för att göra det än. Det är lite kallt att stå nere i garaget och fixa just nu. Men det kommer det också.

//Monica (tack för titten)

Inga kommentarer: