måndag 27 oktober 2014

Möbelpyssel

Just nu så pysslar vi med att fixa till lite möbler som vi köpt på blocket. 
Vill så gärna ha några fina nattduksbord i sängkammaren och hittade 2 st pottskåp som jag håller på att göra vid.
Köpte detta skåp för 700kr

När jag hämtade hem det från Ystad så var det i furu och luktade sådär lite muggigt.
Så jag gick i gång med att måla skåpet. På denna bild är det bara målat 1 gång så tro nu inte att det ska se ut såhär. Här krävs mycket kärlek än :)
Skåp nr 2 kommer också från blocket för 800kr
Hugg och rugg det hade en färg som mer liknade vad som kan kallas "spygrön" inte riktigt den färgen jag tänkte mig så denna fick också en omgång med färg. Även denna är målad en gång. Jag återkommer med bilder när de är klara.
Måste visa en sak till..... detta fina understativ till bord tog vi hand om då det skulle på tippen och vips så fixades detta till också.
Satte mannen på att göra en bordsskiva till denna. Det har han nu gjort med "häng" på sidorna. Nu var ju träet väldigt tråkigt så jag gogglade lite och hittade en sida där man gjort så att träet ser gammalt ut. Så jag satte igång och fixade stålull i en burk och så 2 msk kaffesump och så vitvinsvinäger som täckte det hela. Sedan fick burken stå till dagen efter och då var det dax att testa!!!!
Jag lovar att det luktade inte hallon precis när jag öppnade burken. Så med klädnypa för näsan så satte jag igång och undrade hur detta skulle bli. Tänkte flera gånger att gud så lurad jag blev här då, sedan funderade jag om denna lukt skulle sitta kvar i bordskivan och göra mig illamående så fort jag gick förbi. Meeeeen..... lukten borta och skivan ser nu så där gammal o fin ut som jag ville ha den.
Ska även ta ett foto på hela bordet nu så ni får se hur fint det blev.

Nu ska jag ta tag i målningen igen och slipa lite till och fixa pottskåpen. Sedan ska där nya fina knoppar på också. Känner mig så nöjd med mina inköp.

//Monica

Inga kommentarer: