måndag 27 oktober 2014

Hösten är här.

Att man är hemma från jobb innebär inte att man kan låta bli att gå ut med hundarna. Så igår tog vi en lite tur med hundarna för att få lite frisk luft och titta lite på höstfärgerna som börjat att visa sig.
Kladdigt o med en hund som inte vill vara med när jag ska fotografera är inte alltid det lättaste. Jag valde att inte lägga mig ner för att fotografera dessa svampar utan jag lade kameran ner istället. Visst ville jag få till att "hattarna" på svampen skulle vara med helt och inte så som här. Men jag gillar faktiskt bilden ändå. Lagom "murrig" som hösten är och jag just nu också. 
Här sitter killen som inte alls var imponerad utav att matte skulle fotografera. Men han gillade i alla fall vår tur ut, så han fick sitta och titta medan jag försökte få till en bild med svamparna.
Bilden tagen precis utanför och ner mot Dagstorpsdammen. Inte det bästa vädret jag ville ha lite "busiga" moln och så men det fick jag inte utan det var bara att nöja sig med vädret så som det var.

Vi har ju även några fina träd här utanför som jag vill fotografera. Som jag sa så ville jag ju även att himmeln skulle ha lite mer moln för att träden skulle visa sig från sin bästa sidan. Men så blev inte fallet.
Här kommer träden i alla fall.

Dessa "röda" lådor som finns i bilden är arbetarnas bodar som de  fikar i. Som ni kanske ser på bilden så har även "fibern" kommet till byn. Tror att det lär dröja ytterligare 1-1,5 år innan man kan få det. 
Detta var allt för nu ha det bra och ta hand om varann.

//Monica

Inga kommentarer: