onsdag 7 januari 2009

2009 01 07 (ord dekorerad nr 214)

Idag har jag plundrat granen. Den barrar som bara den och är inte värd att kallas gran längre.
Så dagens bild blir på julgranskula som jag hade i granen.
Även denna har jag gjort vid i photoshop.
Ändrat levels, hue saturation, "blurat", satt ramar runt.
Är nöjd med denna.
(bilderna är klickbara)

Här har vi orginalbilden tagen utan blixt på stativ.
Nu kan man väl säga att jag fotograferat ut julen för i år.
Så kul att så många vill vara med i utmaningen att ta ett foto om dagen.
Ska försöka i den mån det går att titta in i bloggarna varje dag.


Tack för titten.

Monica
Andra som också bloggar om EttFotoOmDagen har jag lagt ute till höger i länklista.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefint kort! Vad kul att det är så många som är med i fotoutmaningen! Jag ska också försöka kika runt varje dag...

Unknown sa...

Underbar kort!! Gillar hur du har "photoshoppat" den!

Pernilla sa...

Hej,
Jag har gjort en ny länk till mitt projekt, adressen dit är:
http://dagfordag-pernillatycker.blogspot.com/

/Pernilla

Anonym sa...

Superfint kort! Tack för att du visar före-bilderna. Det är så roligt att få se!!

Jess sa...

Kul att du var inne och kikade hos mig. Jag har fixat en egen sida till projektet nu så slipper alla läsa mitt vanliga babbel ;-D du kan ju ändra i länken till mig om du vill: http://barajess365.blogspot.com

Jättefin bild idag förresten! :-)

Anonym sa...

Vilken skillnad på fotot, jättefint!
Min jul åkte ut i helgen redan. Granen barrade av vinpusten när man gick förbi så den var inte kul att ha kvar. Ganska skönt när huset är återställt tycker jag :-).
Kram Maria

Lenalandis sa...

Fina bilder! Jag har lagt till dig i min länklista om du vill lägga till min i din!
MVH
Lenalandis