onsdag 3 december 2014

Letar recept

Nu inför stundade julbak så sitter jag och letar fram lite nya recept och lite gamla beprovade som ska bakas.

Problemet nu är att jag har inte så stort kök och det mesta utav mina baksaker ligger nerpackade men jag ska nog kunna baka något ändå. 
Jag har nu insett att min surdegsgrund skulle ha varit bra att ha. Men det blir bara till att sätta en ny så det kan bli lite surdegsbröd. Jag utgår från Martins surdegsgrund. Sedan hade jag tänkt att jag ska testa hans Valnötsbröd. Brukar alltid baka just valnötsbröd till julen och tänkte testa Detta Bröd. 

Sedan har vi kumminkransar som också måste göras. Detta är ett recept som jag har testat och baka innan så jag vet att dessa är goda.
 Nog om bakning för idag.

Lite annat nytt är att jag har sökt nytt jobb och fått det. Glad är jag.


Kommer att fortsätta lite nu också med att fixa o trixa med bloggen så den är redo o klar inför nästa års utmaningar med 365 foto 2015. Ska bli kul att komma igång med det projektet igen.
 /Monica

Inga kommentarer: