tisdag 29 december 2015

Att dra i handbromsen!!

Har under en tid nu känt att detta går inte längre!
Allt är på tok, jag mår inte bra.

Vad det sedan beror på det vet jag faktiskt och då är det ju bara att ta sig i kragen och verkligen göra något åt det. Det är ju som sagt lättare sagt än gjort.

Men jag har nu under en längre tid haft en inre dialog med mig själv och känt att det är ingen mer än jag själva som kan göra något åt detta utom jag själv.

Så detta är inget nyårslöfte utan detta är något som jag måste göra för att orka med och komma till insikt om hur skönt det är när man väl tagit steget.

En mycket viktig faktor i det hela är ju vikten.
Jag mår inte bra kroppsligt och inte psykiskt att vara så här stor.
Det är inte bra för någon och sedan kan dom ju försöka att inbilla sig något annat.
Jag väljer att sätt ner foten NU!!!!!

När jag kommer igång med detta så är det säkert så att mycket annat också kommer att bli bättre.
Eller rättare sagt jag vet det.
Jag har ju gjort detta innan så varför ska det vara så svårt nu.
  • Jag ska ta tag i VV tänket igen
  • Jag ska röra på mig varje dag
  • Mitt mål är att kunna springa
  • Mitt mål är att komma i form o må bra.
  • Att komma igång med nyttig mat. vvkassen
Sedan kommer jag att försöka ta tag i min jobbsituation också. 
Måste se till att det kan bli så att det funkar för MIG!!
Mår dåligt av att inte kunna komma hem och vara nöjd med vad jag gjort under arbetspasset.
Pressen den där pressen måste jag ta tag i, den gör mig sjuk.
Fick en bok utav min dotter i julklapp
Denna ska läsas och så ska den efterlevas också!

Så med andra ord så hoppas jag att jag ska få ett bättre 2016 med mycket kärlek, bra beslut och en sund kropp.
Är detta för höga mål eller?

Monica



Inga kommentarer: