måndag 2 februari 2009

259 Vila i frid

Vila i frid!! Denna gravsten hittade jag idag när jag var ute och promenerade. Jaaa jag vet jag var inte och promenerade inna på kyrkogården men jag gick förbi. Kom och tänka på att visst fanns det ett tema ord med vila i frid!
Så efter några steg så hittade jag denna sten som kommer ända från
1874 men mannen är född 1798. Vet att det finns äldre stenar men denna var så fin.
Vad har jag gjort då?? Jo som jag brukar så har jag först rättat till färgerna i labläget (tog i ordentligt för att få fram kontraster när jag sedan konverterade till s/v.
När jag gjort det så gjorde jag bilden s/v med hue/saturation. Där lade jag sedan till lite färg.
Markerade sedan stenen och "blurade" resten utav bilden.
Ljusade sedan upp stenen något .
Monica
Någon undrade vad jag använde för redigerings program:
Jag använder Adobe photoshop CS3, lite klurigt innan man lärt sig. Kan då rekommendera en bra kurs som de har på Moderskeppet.

6 kommentarer:

Ejris sa...

gravstenar kan vara så vackra. framför allt de av äldre modell. SNYGGT fotat!

Veronica sa...

Vilken vacker gravsten!!
=)

Anonym sa...

Så fint, så fint!

Kram Maria

Chesney sa...

Very beautiful and emotional image - nicely done!

Ulrica sa...

Jag måste bekänna att jag gärna tar en tur på gamla kyrkogårdar, tycker de är både vackra och rogivande. Jättefin bild.

Marie sa...

Vilken utsmyckning på denna sten. Vackert!