måndag 23 februari 2009

Nr 86 Landskapsbild

Förra vecka var jag ute och fotade lite i det vackra vädert. Denna bilden tog jag då.
Det jag har gjort med denna bild är att jag först och främst ändrat lite i levels. Jag har sedan maskat lite för att husen inte skulle försvinna helt när jag tog fram himmeln i bilden. Som alltid vid snöbilder så försvinner ju himmeln lite. Jag vet att man kan fixa det med kamerainställning men jag är inte så duktig på hur man gör det så jag använder mig utan photoshop istället.
Jag har även varit inne i color balance för att få fram en lite kallare bild. Beskurit och fixat contrasten och ljuset lite.
Ram på detta, klart.
Här kommer före bilden:
Monica
Ni vet väl att alla mina bilder är klickbara:o)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder.
Kul att du hittade mig på Facebook.

Kram o ha gott!

Della sa...

Jättebra jobbat! Det blev mycket vackert. Ramen passade fint också.

Veronica sa...

Ojoj här har det tvärsprungit iväg!!! Riktigt snygga bilder!
Du är så duktig, är grymt imponerad av dig!
=)

Anonym sa...

Beautiful scenery and you've done a wonderful job on editing this photo.

Lotta 8`) sa...

Snyggt! Jag gillar hur då fått fram färgen på himlen. Får jag lov och fråga var i PS du gör detta? Har provat lite själ men får inte till det... :)

Ejris sa...

Vackert!!! snacka om öpnna landskap ♫♫♪♪♪♫

Ellen sa...

Här får man ju riktig turistkort känsla. Mycket snyggt.

Maria Thorbjörnsson sa...

Helhärligt landskap vi visar+ lite trix så blir det ännu mer intagande
Ha det....Maria

sinneskatten sa...

Så snyggt du gjort bilden.
Fint med ram runt också.
Man ser att du lärt dig massor på kursen.

Anonym sa...

Så vackert, så vackert!

Kram Maria