måndag 23 februari 2009

Nr 299 Vår

Idag har jag krälat i rabatten för att leta efter vårtecken. Måste ha vår nu känner jag. Denna lilla snödroppe stod där så fint och tittade när jag kom med kameran. Testade mitt macro igen för att se om jag kunde få det att jobba som jag vill att det ska göra.
Inser ju att det är stativ som gäller om man ska komma riktigt nära. Denna bild är dock tagen på fri hand, men då har jag inte iheller gått fullt så nära som jag ville. Jag låg där med nosen i backen och hoppades att ingen skulle se.
Man kan även skymta en vintergäck under snön.

Labfärg, kontrast och skärpt upp bilden har jag gjort.
Det kommer mer idag.

Monica

6 kommentarer:

Chesney sa...

Love that pushing it's way thru the snow, definitely a sign of spring around the corner!

Veronica sa...

Vackert!!!!!!!!!!
Här har vi bara snö snö snö.

Ulrica sa...

Vad härligt - precis vad som behövs. Ett vårtecken - det tackar jag för.

Pumita sa...

Det var precis vad jag behövde se idag. Underbar bild!

Evelina sa...

Åh... en annan har bara 100tals med kubikmeter snö över hela tomten!

Unknown sa...

Ser att dagen i trädgården gav resultat :-)