fredag 20 februari 2009

Nr 27 Svart & vit


Här kommer min bild som ska tolka svart vitt.
Vad gjorde jag innan photoshop??
Hade ett liv kanske! Nåja det har jag inte idag i alla fall:o) så jag hamnar framför datorn istället.
Sitter och testar en massa olika saker som ni ser.
Vill passa på att tacka Ulrica för tipset om png fil det hjälpte. Har inte testat det mer än på min nya logga (copyright).
Denna bild har jag jobbat med en hel del. Nu ska vi se om jag kommer ihåg allt.
Jag vet att den rosa blomman inte hade full skärpa så det var jag tvungen att försöka att fixa till.
Började med labfärg, Brightness/contrast, Hue/saturation, channelmixer för att få fram den rödaktiga tonen, sedan har jag skärpt upp bilden i två omgångar för att få fram mera skärpa.
Har också lagt på brus (noise) ville ha lite grynighet i bilden.
Här kommer orginalbilden:
Monica

19 kommentarer:

sinneskatten sa...

Jag föredra bilden i original, men jag gillar att du visar hur det blir när man ändrar i bilden.

Anki sa...

Underbart! Vilka fina kort du tar. Tusen tack också för de värmande orden angående mina stämplar. Känns fortfarande helt overkligt. Har fått några exemplar som jag skall ha med mig på scrapevent till försäljning åt Susana. Hoppas du får en härlig helg! Kram - Anki

joggemia sa...

Det är helt otroligt vilka foton du tar...och fixar till! Fotot är superläckert!!

Kram!

SysterLilli sa...

Tolkningen av svart o vit blev kanonbra. Duktig du är! :)
Men tror ändå att jag, liksom Sinneskatten, föredrar originalbilden.

Eva sa...

Jag tycker att din bild är helt underbar.

Chesney sa...

You do such wonderful works and this is no exception! Gorgeous!

Ejris sa...

vackert men föredrar den i färg. men du är en jäkel på Photoshop=) Kram

Marie sa...

Superfin bild och i s/v är den wow i mina ögon.

Maria Thorbjörnsson sa...

Jag får så mycket inspiration av dina bilder som du trixar med-e lika "galen" själv men sitter med Real Draw Pro
Må så gått

Ellen sa...

Gillar svartvita foton. Man ser helt andra saker. Häftigt med dagens teknik att ha tillgång till båda.

Anonym sa...

JAg gillar denna bilden.Läcker :)
Kram

Della sa...

Två helt olika bilder är det. Kul att se.
Vad använder du lab-färg till i ett sånt här läge?

Della sa...

Tack för infon om lab-färg. Jag får testa det före konvertering till svartvitt. Jag har provat det i andra lägen efter att du har skrivit om det. Kul att prova nytt!

Olga T sa...

Oj vad du kan fixa bilder. Gillar originalet här bäst men den abstrakta blev jag väldigt förtjust i efter ändring. Ha det!

Anonym sa...

Dit foto blev så läckert!

Ha en bra vecka!

Ann Parknert sa...

Helt sjukt snyggt blev det i den nya versionen! Önskar jag tog mig tid att lära mig mer i PS, men jag har för dåligt tålamod hehe

Articsisters sa...

Hej!
Det var så länge sedan jag var ute på bloggrunda och nu tänker jag ta tag i detta igen.
Jag behöver vila ögonen lite på färg och form så jag hoppade in hos dig en stund.

Lisbet

Anonym sa...

The original photo is gorgeous and so is your conversion! Just lovely...

Camilla sa...

Jag gillade denna bilden bättre! Många objekt blir helt klart bättre i svart/vitt.
Kram Camilla