söndag 1 februari 2009

Uppgift 2 photoshop.


Jag har gått photoshopkurs på moderskeppet. Har varit lite sen med att lämna in mina uppgifter. Men nu har jag i alla fall lämnat in en uppgift till och fått den godkänd. Ska sätta mig ikväll och pyssla med uppgift 3 som är S/V.
Det man skulle göra var att visa att man behärskade färg. Så jag valde ett foto som jag ville så till lite "maffigare" färger på. Jag jobbade i colorbalance i 2 olika lager som jag sedan i tur och ordning maskade och fixade för att få till färgerna så att jag fick fram Söderhavs känslan som jag ville ha på denna bild. OK jag vet att bilden är tagen här i Malmö, närmare bestämt Öresundsbron. I alla fall så ville jag se om jag kunde göra något för att få fram en känsla utav värme och färg.
Jag beskar bilden lite och satte vinjettering runt.
Monica

8 kommentarer:

Chesney sa...

What a beautiful picture to begin with - but I must say I like the photoshopped version better, those colors are stunning!

Anonym sa...

Fy hiskeligen vad duktig du är Monika. Kul att du skriver vad du gjort och visar "före"-bilden, skall nog apa efter det, om inte så för min egen skull. Kul att se sina framsteg.

WOW säger jag bara...

Kram Maria

Della sa...

Det blev verkligen Söderhavskänsla i bilden.
Jag har slutuppgiften kvar på bildbehnadlingskursen. Har tänkt mig att jag ska grunga till tre bilder, men har inte kommit så långt med det än (läs inte börjat) :)

Ulrica sa...

Shit - du är duktig. Färgerna blev verkligen kanon. Kunde du bli annat än godkänd.

Lotta 8`) sa...

Så du går på kurs hos Moderskeppet! Vad roligt! Det verkar vara en bra kurs. Jag gick på en kurs här i stan och lärde mig grunderna men tittar ofta in till Moderskeppet för att lära nytt =) Din bild på havet bliv fin, havet kan ju faktiskt se ut så en sommardag - läckert! Skall se om jag kan testa något liknande. Ha en trevlig kväl =)

Ejris sa...

vackert..djupt inponerad av alla saker du kan...jag kör beskärning o lätta upp lite i nivårens..skulle behöva lite mer kanske=)

stackan med bruten handled...ajajajajaj

KRAM

Lenalandis sa...

Verkligen fina bilder du har tagit och fixat i Photoshop! Vilket photoshop använder du?

Veronica sa...

Wow vad roligt!! Och vad duktig du är. Kostar det och hur anmäler man sig? Skulle verkligen behöva en kurs!
=)