söndag 8 februari 2009

Nr 233 Rosa

Då så har jag gjort klart min bild. Satt och funderade en stund om jag skulle använda temaordet sittplats ute, men insåg ganska snart att det fick bli rosa. Detta eftersom just dessa stolarna fångade min uppmärksamhet pga just sin färg.
Så ordet blev rosa.
Vad har jag då gjort? Jo jag ändrade färgerna i labfärger och lade på ett filter (sepia!!!!) Konstigt jag har fasnat för den färgen. Beskar lite.
Maskade bort stolarna för att färgen skulle komma fram på dessa. Sotade sedan kanten med brunt och drog lite i opaciteten.
Ram och klart.

Orginalbilden

7 kommentarer:

Ejris sa...

konstigt DU får ett tråkigt motiv att bli ursnyggt!!!
kram

Della sa...

Vilken klar förbättring det blev. Stolarna är mycket rosa!
Nu har du skrivit så mycket om lab-färger så jag var tvungen att test i förmiddags på några bilder. Använde moderskeppets guide och det var riktigt kul.

Chesney sa...

Wow, this bench jumps out at you, great find!

Ulrica sa...

Som vanligt får man en wow-känsla när man ser dina bilder och du får det att låta så enkelt. Kanonfin bild.

Rajson sa...

Snygg bildbehandling!
Blir ett helt annat "tryck" i fotot!
Förstår att du fastnade för det rosa.Man blir lite glad av den.
Ha det gott!

Maria Thorbjörnsson sa...

Lika spännande varje gång........
att se vad du hittar på

Anonym sa...

Vilken läcker bild! Den gillade jag verkligen!