onsdag 4 februari 2009

Nr 111 Från marknivå


När jag ändå låg på golvet med min onda rygg idag så passade jag på att ta denna bild på min hund som låg sidan om mig. Han undrade vad jag höll på med där nere på golvet.
Ett tips är att har ni ryggskott så se till att det finns någon som kan hjälpa er upp om ni lägger er på golvet. Det tog mig närmare en halvtimme att komma på knä. Så denna bild kostade minsann en hel del ansträngningar.
I Photoshop har jag ändrat med labfärgerna och sedan justerat lite i Hue/saturation då jag tyckte att färgerna "poppade" ut lite för mycket. Jag har inte gjort mera.
Jag har testat mitt nya typsnitt som jag fick tips om utav Ewa.

Monica

13 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Fick du ingen blöt puss när du nu låg där nere..........
Nästa gång-ha en stol till hands när du ska upp........

Chesney sa...

Now if this isn't the cutest image - I love his nose!! :)

Unknown sa...

hi hihiiii... förlåt, men kunde inte låta bli att skratta.... Underbar foto!

Veronica sa...

Hihihi...vad fint! Sitter här och fnissar. Har oxå tagit kort på min hunds nos när hon levde =)

Anonym sa...

Härlig bild! Ser dig framför mig på golvet vridandes på kameran för att få en bra vinkel! Gillar din blåa dörr också. Ser ut som från medelhavet!

Olga T sa...

Men så go´! Labbe?

Jess sa...

Åh, vilken underbar nos!! Härlig bild! :-)
Kram

Ejris sa...

Läckert...får ta nos foton när nysningarna slutat....Morris drar som en avlöning när man nyser=)

Ewa sa...

Ryggskott ja. Usch. Hade 2 stycken förra året. Det sista satt i 4 dagar, och det var hemskt. Efteråt drabbades jag av en inflammation, och fick en puckel på nedre delen av ryggen där ryggskottet suttit, och är inte bra än... Kontentan av att ha jobbat inom vården sedan mitten av 80_talet, men ändå påstår läakare och andra att jag inte har utsliten rygg, utan det är bara bita i och kämpa på. Har iaf fixat så jag ska få gå på DT-rtg nu, och det är bra. Tror inte allt står rätt till där iaf, vad de än säger.

Härlig bild på din vovve.

Och du. Det var så lite så. Jag delar GÄRNA med mig av det jag kan. Vet att dock inte alla gör det, utan svarar inte om man frågar on nåt. Har märkt det speciellt på fotobloggar. Trist!

Kika på sidan: http://www.dafont.com/ där finns massor av fina gratis-typsnitt!

Kram i snöyran!
/Ewa

Ewa sa...

PS: Den blå dörren var underbar. Ser ut som ett grekiskt hus. Tycker de är så vackra.

Ulrica sa...

Läcker nos... Kul vinkel du fick.

Anonym sa...

Vilken underbart skön bild!!

Grymt läcker!

Inget kul dock att du har strul med din rygg, jag vet hur det är.

akson

DART sa...

so cute! oh, I hope your back is much better today---that doesn't sound like a lot of fun for you.