tisdag 10 februari 2009

Nr 364 Gul

Idag har jag inspirerats utav en annan 365 dagars fotograf. Blev så förtjust i bilden på katten att jag idag passade på att ta ett foto på en utav mina katter i samma vinkel. Jag vet att jag missade hakan på katten. Men hon ville inte riktigt vara modell idag.
Jag valde att min bild skulle ha tema ord Gul medan Korngatan(Ambjörn) valde ordet Titta på sin bild.
Som vanligt så kan jag ju inte låta bilden vara riktigt utan jag måste jobba lite med den.
Labfärg, photofilter, hue/saturation, maska ögonen för att få fram den gula färgen bättre (hon ser ut som en lite djävul i bilden tycker jag), gaussianblur över hela bilden utom ögonen och ram. Lite jobb men ett trevligt sådant.

Här kommer orginalbilden:
Monica

11 kommentarer:

Chesney sa...

What a beautiful kitty! Love how sharp the eye is and how you softened everything else! Gorgeous cat portrait!!

Maria Thorbjörnsson sa...

Ja inte e dom lätta att fota dom små liven-men här(med lite Hjälp) har du fått till det med bravur..

Ulrica sa...

Kanonfin bild. Inte gör det något att hakan inte kom med, det är ögonen man dras till...

Veronica sa...

Wow, du är så otroligt duktig! Jag blir lite avis. Behöver en eller en drös med lektioner. Anmäler du dig frivilligt som min privatlärare?
=)

Della sa...

Du har fått till bilden jättebra. Nu tycker jag i och för sig bra om den oredigerade bilden också, men det blev läckert med det lite softade och gräddiga.

Ejris sa...

Vilka ögon*wow*

Anonym sa...

Läckert! Ögonen kommer verkligen fram...

Du har en award att hämta hos mig!

Anonym sa...

Vilken ljuvlig bild av gult. Så fint!
Ha det gott

Olga T sa...

Bra gjort! Härlig bild på en härlig katt och som man fokuserar på ögonen. Tack för beröm på min sida:)

Kristina sa...

Helt dööö söt liten kisse!
Kramar!

AnCa sa...

Vilka underbara kattögon!!! Så snyggt du fixat till bilden!!!